BTS Wikia
Advertisement
Big Hit Entertainment Logo

BigHit Entertainment to Południowo Koreańska wytwórnia założona w 2005 roku przez byłego producenta muzycznego i kompozytora JYP Bang Si-Hyuk, znanego również jako "Hitman Bang".

Big Hit Entertainment powstała 1 lutego 2005 roku i stworzyła wokalne trio 8Eight, składające się z Lee Hyun, Baek Chan i Joo Hee, w 2007 roku.

W 2010 roku Big Hit Entertainment i JYP Entertainment podpisały umowę zarządzania nad chłopięcą grupą 2AM. W tym samym roku, Bang Si-Hyuk rozpoczął ogólnokrajowe przesłuchania i podpisał kontrakt z Rap Monsterem, pierwszym członkiem BTS, a następnie z pozostałymi członkami grupy. BTS zadebiutowali pod skrzydłami BigHit w 2013 roku.

W 2012 roku spółka podpisała kontrakt z Lim Jeong-Hee, i grupa GLAM powstała we współpracy ze źródłem muzyki i rozrywki BigHit. Grupa działała do 2014 roku, rozpadła się z powodu kontrowersji o jednej z członkiń, Kim Da-Hee, która została skazana na więzienie przez szantaż w stosunku do aktora Lee Byung-hun.

Po zakończeniu wspólnej umowy pomiędzy Big Hit i JYP Entertainment w kwietniu 2014 roku, trzech członków 2AM wróciło do JYP, natomiast Lee Chang-min pozostał z BigHit w celu kontynuowania kariery solowej oraz jako część duetu Homme.

Artyści BigHit:[]

  • BTS
  • Homme
  • Lee Chang-min
  • Lee Hyun
  • TXT
  • Gfriend

BYLI ARTYŚCI BigHit:[]

  • 2AM (2010-2014)
  • 8Eight (2007-2014)
  • GLAM (2012-2015)
  • Lim Jeong-hee (2012-2015)

Osoby z BigHit, które stały się sławne, lecz nie dzięki tej wytwórni:[]

  • Iron - raper, zawodnik Show Me The Money 3
  • Kidoh - były członek zespołu ToppDogg
  • Seungjun i Inseong - członkowie zespoły KNK
  • Sojin - członkini zespołu Nine Muses
  • Eunha i Sinb - członkinie zespołu GFriend.
Advertisement