BTS Wikia
Advertisement

Opis[]

W 2016 roku grupa nawiązała współpracę z Nexon, która ogłosiła w styczniu, że dodadzą awatary postaci oparte na członkach zespołu do gry RPG Elsword. Bangtan Boys zostali też wybrani jako modele dla SK Telecom w lutym, a także twarzą BBQ Chicken w kwietniu.

15 marca ukazał się szósty singel japoński RUN. 2 maja zespół wydał specjalny album kompilacyjny, The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever. Promowała go trasa The Most Beautiful Moment in Life On Stage: Epilogue, która zaczęła się dwoma koncertami w Olympic Gymnastics Arena, w Seulu od 7 do 8 maja; zgromadzily 24 tys. fanów. Kolejne koncerty z trasy odbyły się na Tajwanie, w Makau, Chinach, Japonii, Tajlandii i Filipinach; wyprzedano 144 tys. biletów na koncerty. Zespół był również gwiazdą festiwalu KCON zarówno w Los Angeles i Nowym Jorku w czerwcu i lipcu 2016 roku; na oba koncerty bilety zostały wyprzedane.

7 września 2016 roku ukazał się drugi japoński album studyjny zatytułowany YOUTH, który sprzedał się w ilości 44 547 egzemplarzy w dniu premiery.

10 października 2016 roku ukazał się drugi album studyjny, Wings, z promującym go utworem Blood Sweat & Tears. Pre-order albumu, na którym znalazło się 15 utworów, rozpoczął się 28 września, i osiągnął ponad 500 tys. egzemplarzy w pierwszym tygodniu. Grupa osiągnęła „all kill” w Korei Południowej na listach przebojów, a także zajął pierwszą pozycję na liście albumów iTunes w ponad 26 krajach i terytoriach. W ciągu 24 godzin od premiery teledysku do Blood Sweat & Tears, osiągnął on ponad 6 milionów odsłon. Pobił w ten sposób poprzedni rekord na YouTube, dla największej liczby odsłon K-Popowego teledysku zespołu.

Album, jako pierwsze koreańskie wydawnictwo, znalazł się na liście UK Albums Chart. Płyta zadebiutowała także na 26 pozycji listy Billboard 200. Kilka dni później okazało się, że BTS zwieńczyli listy Billboard World Chart, World Digital Songs Chart, a także Social 50 przez tydzień od 29 października. Zespół znalazł się też na liście YouTube Music Global Top 100: 17. miejsce rankingu teledysków, 6. miejsce rankingu artystów i 14. miejsce rankingu piosenek.

19 listopada 2016 roku zespół zapowiedział trasę Live Trilogy Episode III: The Wings Tour, podczas której zagrają w Korei Południowej, Chile, Brazylii, Stanach Zjednoczonych, Tajlandii, Indonezji, Filipinach, Hongkongu i Australii. Tego samego dnia album The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever zdobył nagrodę „Album Roku” podczas Melon Music Awards, a zespół zdobył jeszcze dwie nagrody, w tym m.in. swoją pierwszą Daesang. 2 grudnia 2016 roku BTS zdobyli swoją drugą nagrodę Daesang dla „Artysty Roku” podczas 2016 Mnet Asian Music Awards. W ten sposób BTS zostali pierwszym artystą nie należącym do żadnej wytwórni z „Wielkiej Trójki” (S.M., YG i JYP), który zdobył tą nagrodę.

Advertisement